Marja Groen

De consument verlangt in toenemende mate een authentieke gastvrijheidsbeleving bij een bezoek aan een locatie. In de tijd waar online niet meer is weg te denken in het koopproces, zeker door de impact van covid-19, is het essentieel om onderscheidend te zijn met die beleving in de ‘bricks’ winkels. De consument weten te verrassen, verwennen, verleiden, verwonderen, verblijden en zeker persoonlijk te verbinden. Een bezoek waarover wordt gesproken en waardoor je ambassadeur wordt. Niet alleen in jouw winkel(s) maar ook daarbuiten. Dat het dé ontmoetingsplek wordt voor jouw klanten. Maar hoe dan?
In deze MasterClass krijg je als ondernemer en manager inzichten en handvaten aangereikt om zelf een authentieke gastvrijheidsbeleving te gaan creëren. Te anticiperen op de trends in het consumentengedrag van nu én passend bij jouw (vernieuwde) missie, visie en ambitie van jouw onderneming en winkel. Samen met jouw team die het visitekaartje zijn van jouw onderneming of winkel. Die het verschil maken en die je ook persoonlijk moet verbinden.
De beleving vertalen we in uitgangspunten naar:
Innovatie anno nu is een vereiste. Het resultaat van deze MasterClass: inspiraties over gastvrijheid, best practices, een eigen (vernieuwde) missie over gastvrijheid inclusief een concreet plan van aanpak om die sfeerbeleving te gaan bieden en extra omzet, traffic en klant- maar ook medewerker loyaliteit te realiseren. En hoe stuur je op die gastvrijheidsbeleving zodat die omzet stijgt. Bewezen succes: door gastvrijheidsbeleving te bieden stijgen de prestaties.
Per Masterclass krijgt elke deelnemer drie weken van te voren een uitgebreide online toolkit. Hierin zitten onder andere de voorbereidende opdrachten, tips en de eerste adviezen.
Marja Groen is directeur oprichtster van La Differenza, hét Retailatelier (anno 2007). Het bureau voor het creëren van een iconische imagobeleving met focus op gastvrijheid en sfeercreatie. In co creatie ontwikkelen zij de authentieke merk-/gastvrijheidsbeleving van de formule of het merk. Het resultaat? Bewezen groei in omzet, traffic, loyaliteit en imagobeleving.
Marja is Retailexpert, inspiratiebron, creatief en sparring partner van ondernemers in Retail. Zelf heeft zij meer dan 30 jaar ervaring in Retail, Leisure en Horeca. Ontdek La Differenza op www.ladifferenza.biz.
Karin Smulders van Smulders Diervoeders kwam via Prins Petfoods in contact met Marja Groen van La Differenza, die dit voorjaar voor haar bedrijf een masterclass verzorgde. Dat werd een succes! 'Marja bleek een verfrissende en enthousiaste vrouw die bereid was ons te helpen met onze visie en doelen voor komend jaar', vertelt Karin Smulders. 'Ter voorbereiding kreeg ik van haar flink wat huiswerk. Omschrijf je missie, je visie, hoe klanten je bedrijf zien, wat je wil uitstralen en wat je juist niet wil zijn. Daarnaast hield ik op verzoek van Marja een klanttevredenheidsenquête, waarop ik binnen enkele dagen al meer dan zeventig reacties had. Zo ontdekten we dat onze klanten hartstikke tevreden zijn en heel graag wilden dat we weer leuke evenementen zouden organiseren.
Dat was voor mij en mijn team de aanleiding om een superleuke evenementenagenda te maken.' De masterclass zelf leverde Karin veel waardevolle informatie op. 'Vooral wie we echt zijn, en dat was voor mij eerlijk gezegd ook een eyeopener. We weten wat we willen en daarop hebben we tijdens de masterclass meteen doorgepakt. Waarin kunnen we toegevoegde waarde bieden? Welke laaghangende appels oftewel kansen kunnen we meteen plukken? Samen met Marja hebben we een leuke kreet bedacht die we overal in ons bedrijf kunnen toepassen, zodat we als Smulders Diervoeders echt herkenbaar zijn.' Karin is na de masterclass meteen aan de slag gegaan om alle ideeën concreet te maken. 'Onze hoofden zitten vol ideeën, onze neuzen staan dezelfde kant op. Marja geeft je de energie om met weinig middelen veel te kunnen. Het is zeker de moeite waard om haar eens uit te nodigen.'
Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.